Kaporta / Boya Kontrolü

Eskişehir Oto Ekspertiz

Eskişehir Oto Ekspertiz Ücretleri Kaporta-Boya personeli sektörünün asal taşlarından bir tanesidir.
Oto ekspertiz olgusunun olmazsa olmazıdır.İş yerine gelen her aracı 0 km olsa dahi büyük tek titizlik ve alakayla incelemelidir.Gelen araçlar daha iş yerine girmeden araç dış yüzeyi pis ise.
Aracın göz ile kontrolü yapılamayacağı için farklı tek söylemle göz ile boya meseleleri tayin edilemeyeceği için aracı mutlaka oto yıkamaya göndermelidir.
Boya Kontrol
Temiz tek araç dış yüzeyi ile kontrole başlamalıdır.
Yine, gelen araçta herhangi bir şeffaf dış yüzey kaplaması var ise, boya kontrolü yapılamaz.
Bu müşteriye bildirilmeli ve satıcı izni doğrultusunda kaplama söktürülmelidir.
Boya-Kaporta kontrolünün tek sistematiği ve ritüeli yer almaktadır.
Eskişehir Oto Ekspertiz Ücretleri İş yerine gelen araçlar ilk olarak ölçüm ölçen boya makineleri ile.
(Alüminyum ve Demir tabanlı olup, yüzey üzerindeki boya kalınlığını ölçen uluslar arası belgeleri olan cihazlar olmalıdır.) Aracın dış yüzey boya kalınlıkları ölçülür.
Boya kalınlık ölçüm değerlerinin, fabrikosyan kalınlık sınırlarında olup olmadığına bakılır.
Aracın metal parçalarının tümünün ölçüm kalınlık değerleri kayıt altın alınır ve not olarak yazılır.
Mikron değerleri ölçüldükten sonrasında aracın göz ile boya kontrolü aşamasına geçilir.
Tüm parçalar göz ile tek tek kontrol edilir.
Boya meseleleri ve desen meseleleri not alınır.
Boyalı ve işlemli parçalar kayda alınır.

1

Boya ölçüm cihazı ve göz ile kontrol detaylı ve eksiksiz tek şeklinde bitirildikten sonrasında sıra araçta değişen parça kontrolüne gelir.
Eskişehir Oto Ekspertiz Ücretleri Kaporta-Boya teknikerleri tek tek tüm parçalara 3-4 asal noktadan değişen parça kontrolü yapar.
Fabrikasyon olmayan, sonrasında takılan tüm parçalar ‘’Değişen Parça’’ olarak kayıt altına alınır.Aracın tavan, iç direk, panel, podye ve kule kontrolleri sıra ile ve eksiksiz yapılıp işlemli noktalar kayıt altına alınır.
Tek ileri aşama, aracın lift üzerinde alt gövde kontrollerinin yapılmasıdır.

Araç lift üzerindeyken aracın altının hasar alıp almadığına bakılır.Takiben, aracın ön ve arka şasilerinin kontrolüdür.
Şasiler aracın omurgasını oluşturmaktadır ve şasilere kadar sirayet etmiş darbelerin doğru analiz edilmesi kez önemlidir.
Şasilerde darbe, doğrultma, düzeltme ya da kaynak işlemleri varsa, bu durum da kayıt altına alınır.Aracın arka panel ve havuz kontrolleri yapılır.
Eskişehir Oto Ekspertiz Ücretleri.

2
Boya Kaporta Kontrol
Aracın cam ve airbagleri kontrol edilir.
Airbaglerde bariz boya kalıntıları,bant izleri ve desen meseleleri var ise kayıt altına alınır.Kaporta-Boya teknikerleri aynı zamanda aracın tüm dış yüzeyini incelerken yüzeydeki ezik,çizik,göçük, Eskişehir Oto Ekspertiz Ücretleri kuru çekiç düzeltmeleri ve meseleleri büyük-küçük ayırt etmeden kayıt altına alır.Aynı zamanda aracın dış parçalarının, farlar, stoplar, aynalar, bakalit parçalar, panjur ve ızgaralar gibi parçalarında hasar, kırık, deformasyon var mı diye kontrolleri yapılır.
Tüm bu işlemler uygulanırken, kaporta-boya teknikerleri sorgulama personelinden ve formenden gelecek olan araçla ilgili hasar kayıtlarını, araç geçmişi ya da güncel ilanla ilgili tüm bilgileri motor-mekanik teknikerleriyle birlikte değerlendirmeli ve görüş alış-verişi yapmalıdır.
Hiçbir detay atlanmamalıdır.Teknikerler, iş yerinde aydınlatma ve ışık meselesi var ise bunu şipşak iş yeri sahibi ya da yetkiliye bildirmeli, doğru aydınlatma koşullarını talep etmelidir.